Makuuhuone, joka ei ole vain lepo- ja rentoutumispaikka

Jokainen meistä haluaa, että hänen talonsa tai asuntonsa näyttää kodikkaalta, tyylikkäältä ja edustavalta. Seuraavissa artikkeleissa vierailemme sinut vähitellen talosi kaikkien huoneiden läpi.

Kuten kerran mainitsimme, sinun ei tarvitse seurata uusimpia suuntauksia. Trendien tulisi ensisijaisesti toimia inspiraationa, jos jäätyt jossain vaiheessa asennuksen aikana etkä voi jatkaa eteenpäin. Mutta mikä on etusijalla? Tärkeintä on saada sinut tuntemaan olosi mukavaksi tilassa, jossa asut. Jotkut pitävät minimalismista, ja siksi he ovat enimmäkseen innoittamia sisustussuunnitelmista, jotka tarjoavat inspiraatiota ja vinkkejä minimalistien vaatimuksista ja mieltymyksistä. Toiset pitävät tyylien yhdistelmästä ja ovat tyytyväisiä siihen. Muista, että mukavuutesi on tärkeintä eikä se, mitä maailman suunnittelijat haluavat.

Makuuhuoneen hallitsevin elementti on sänky. Markkinoilta löydät useita tyylejä sängyistä klassisesta puusta verhoiltuun ja yhä suositumpaan ns. Amerikkalaiset vuoteet. Valikoima on todella runsas ja siksi varmista, että tällainen hallitseva elementti on askel kohti täydellistä kokonaisuutta.

Sängyllä pitäisi olla hallitsevin rooli koko huoneessa.

Huoneen huonekalut ovat myös erittäin tärkeitä. Makuuhuoneen tulisi ensisijaisesti olla ilmava, mikä edistää täydellistä rentoutumista. Huonekalumäärää ei enää ole. Hävitä huonekalut ja huoneen koko erittäin huolellisesti. Huonekaluliikkeet tarjoavat myös täydellisesti sopivia sarjoja ja helpottavat siten potentiaalisten asiakkaiden ostamista. Sopivin valinta on tällaisten sarjojen ostaminen. Jos kuitenkin päätät mennä omaa tietäsi, et varmasti astu sivuun mieltymystesi vuoksi. Vinkkimme ei kuitenkaan ole levittää huoneeseen liikaa huonekaluja. Mietitkö miksi? Kuten edellä mainittiin, makuuhuoneelle on tunnusomaista sen ilmavuus. Siksi massiiviset huonekalut nopeasti ja huomaamatta heikentävät tätä olennaista ja toivottavaa tilan ominaisuutta. Jos talossasi tai asunnossasi ei ole erillistä vaatekaappia ja makuuhuoneessa on oltava vaatekaappi, tavoita enintään yksi vaatekaappi. Huonekalujen kokonaismäärä huoneessa saa olla enintään 5.

Sopiva valinta kaappia valittaessa on ns sisäänrakennettu vaatekaappi, jossa on peili edessä, joka voi myös optisesti suurentaa makuuhuonetta.

Verhot. Monet pitävät sitä tarpeettomana. Kuitenkin päinvastoin on totta. Markkinoilla on monia mielenkiintoisia verhotyyppejä, jotka toimivat paitsi pimennyksenä myös suojaavat sinua uteliailta naapureilta. Verhoja pidetään myös täydellisenä päätepisteenä sisustuksessa. Ne täydentävät miellyttävän ja kodikkaan ilmapiirin. Niillä ei kuitenkaan ole hallitsevaa roolia huoneen viihtyisyyden tekemisessä. Jätä tehtävä sängylle. Siellä on myös ns koristeelliset soljet, joilla on esteettinen tehtävä ja jotka ovat myös erittäin hyödyllisiä.

Verhot ovat erittäin tärkeitä täydellisen kokonaisuuden luomiseksi.

Pala luontoa kukkien muodossa makuuhuoneessa on ehdottomasti sopiva valinta. Kun valitset kukkia, suosittelemme pienempien kukkien tavoittamista. Erityisen suosittuja ovat orkideat, hortensiat tai jopa ruusut. Jos kuitenkin päätät, että haluat ei-kukkivia kukkia makuuhuoneeseesi, sopiva vaihtoehto on esimerkiksi aloe vera, zamiokulkas tai jopa säteilevä hylly. Allergiat ovat erittäin epämiellyttävä asia, ja siksi tekokukat ovat sopivin vaihtoehto tämän ongelman ratkaisemiseksi.

Vihreys antaa huoneelle oikean tunnelman

Seinien väri voi tehdä ihmeitä. Jos haluat kirkastaa ja kirkastaa makuuhuonetta, tavoita vaaleita sävyjä äläkä ehdottomasti astu sivuun. Totuus on, että tällaiset vaaleat sävyt voivat jopa optisesti suurentaa huonetta. Jos et kuitenkaan halua, että seinillä on "tavallinen" valkoinen, voit tavoittaa eri beige -sävyjä. Valikoima on todella laaja. Siksi sinun pitäisi mieluummin jättää tummat värisävyt muihin huoneisiin, joissa ne lisäävät oikean kosketuksen.

Ikämätön valkoinen klassikko on myös hyvä valinta.